פרופ' צבי מרום: "האומיקרון מסמן את סופה המתקרב של המגיפה"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' צבי מרום: "האומיקרון מסמן את סופה המתקרב של המגיפה"

    פרופ' צבי מרום מרום בריאיון ל"מהדוה המרכזית" מעריך כי העולם הולך לקראת סופה של מגיפת הקורונה, אך לא פוסל גל שישי אך חלש יותר. פרופ' מרום מבקר את מדיניות הממשלה בגל הנוכחי, "אי אפשר לחשוב שנסתדר לבד, הוירוס הוא הטורף ואנחנו הנטרפים"

    צילום: פלאש 90
    23:52
    21.05.24
    יונת קפלן No Comments on "החשוב ביותר בנישואין שניים – הילדים": ההתמודדות של רבקה צפדיה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יועץ ראש הממשלה נתניהו לעניני קורונה, פרופ' צבי מרום התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן ביקר את ניהול המאבק במגיפה של הממשלה, "אין מצב שבו הוירוס ישתולל ולא נעשה שום צעד. הוירוס הוא הטורף ואנחנו הנטרף. לכן הרעיון לנהל מגיפה שהוירוס ישתולל ואני לא אעשה שום דבר, והוירוס יסדר הכל זאת שיטה מאוד נפסדת זה לא יילך".

    להערכת פרופ' צבי מרום אנחנו בשלבים האחרונים של הקורונה, "אחרי מאה שנה של שקט, אנחנו חוזרים לתקופה של מחלות חיידקיות וגם ויראליות, במגיפה הספציפית הזאת שהאומיקרון מסמן את סופה המתקרב של המגיפה בצורה הברורה ביותר, אנחנו צריכים לנקוט צעדים אבל במכל מקרה הגל ידעך".

    פרופ' מרום העריך שכך המגיפה תיראה בתקופה הקרובה, "בשבוע הראשון של מרץ ישארו שביבים בודדים וגם באמצע פברואר אנחנו נרגיש הקלה עצומה. יהיה גם גל שישי אבל חלש יותר. כי אנחנו לא משפיעים על הגלים אלה רק על עוצמתם. אח"כ זה יהפוך לסוג של שפעת".

    עם זאת פרופ' מרום מבהיר כי "אי אפשר לדעת מה יקרה, האומיקרון הוא לא סתם גרסה מוחלשת, הוא גם גרסה רחוקה מהאלפא והדלתא, שמופיעות גרסאות כאלה בדרך כלל נדיר שתהיה ייתכן מוטציה אלימה כי זה נוגד את האינטרס של הנגיף במרכאות".

     



    0 תגובות